Tuesday 20 October 2015

Képes ABC - A mint Axolotl

Tadámmm: ezennel elindul a képes ABC a blogon, elsőként Radnóti Blanka axolotljával...


Oké... Értem én, hogy az AXOLOTL nem a legismertebb A-betűs szó, mégis erre esett a választásom. Tudtátok például, hogy az AXOLOTL a szigorúan veszélyeztetett állatok vörös listáján szerepel? Tudtátok, hogy Xolotl-ról a  halál és az újészületés kutya-alakú azték istenéről kapta a nevét? A mitológiájuk szerint az első embercsoportokat megölték az istenek, és egy Xolotl által hozott emberi csontból teremtettek újra minket :). Az AXOLOTL jelentése vizi kutya, de szárazföldön is prímán éldegél. Tudtátok, hogy Mexikó az őshazája? De azt biztos kevesen tudtátok, hogy tavasszal pár hetet töltöttem Mexikóban egy jóbarátom esküvője kapcsán. Mexikó nagyon különleges, gyönyörű, páratlan és veszélyes. De sajnos AXOLOTL-al nem találkoztam…
(Radnóti Blanka)

2 comments:

  1. Kedves Zsófi!

    Ennek a képes abc sorozatnak lesz könyves kiadása? Mert engem mindenképpen érdekelne.

    ReplyDelete
  2. Kedves Zsófi!

    Ennek a képes abc sorozatnak lesz könyves kiadása? Mert engem mindenképpen érdekelne.

    ReplyDelete